kommit igång nu

Säsongen har kommit igång. Det är dock inte alls så mycket folk på resorten som Panorama hade trott...
Jag har trots det jobbat 9 dagar i rad nu, men inte jättemånga timmar per dag. 
 
 
Igår hade jag min första lediga dag och jag var taggad på snowboardåkning!
Dagen innan så hände dock något med Younes, vi tror att han har sträckt bröstmuskeln eller något liknande.. Så han har haft ont och vi valde därför att inte snowboarda igår och hoppades på att det skulle hokuspokus försvinna. men det gjorde det inte... han har fortfarande ont vid djup inandning och när han lyfte upp en grej igår fick han jätteont igen. Det blev därför ingen snowboarding för honom idag heller. Förhoppningsvis blir det bättre snart men det är bättre att ta det lugnt så att det inte blir något allvarligt av det..
 
Men jag åkte upp till pano i alla fall idag och åkte några timmar. Jag har fortfarande träningsverk från häromdagen när vi åkte i djup pudersnö. Det var riktigt kul. men otroligt jobbigt! Vilket träningspass det är!
Så idag blev jag trött i benen ganska fort - de har ju inte fått mer träning än lite promenader då och då och squats vid tandborstningen. Men snart har jag byggt upp lite benmuskler och orkar mer ;)
 
Jag och Carrey på toppen, redo för en svart backe full av träd och pudersnö!
 
 
 
 
Pudret var tjockare än vad det ser ut, när man ramlade så sjönk man ner några decimeter! 
men ser ni hur mycket träd det är?
Ja, detta är en helt vanlig backe som finns med på pistkartan, ändå är den full av träd och stora dolda stenar.
I dessa backarna är det lite drops och så med och de varnar för allt detta innan och jag förstår utmaningen med drops och träd. men jag förstår inte grejen med stenarna. Man vill kunna åka där utan att förstöra sin utrustning?
men det var kul i alla fall!:)
det var dock rätt kallt, runt -20 så ganska fort efter att ha ramlat och fått in snö på insdan av mina goggles så frös dem och jag fick åka utan goggles. Ja, strax efter det ramlade jag och landade på ansiktet! haha. 
 
frysta goggles klagade dock de flesta på, har fått lära mig att det är lätt hänt när man svettas i mellan 20-30 minus.
 
 
för att komma upp igen krävs det mycket muskler! Just här har hon inte fastnat så djupt men att trycka ifrån med händerna för att ställa sig upp igen går inte, händerna bara trycks djupt ner i snön. :P
 
 
 
 
Igår var det även personal-julfest i Pano, detta var den enda bilden jag hittade just nu
(younes ser hemsökt ut. kan man säga så om en person? haha)
 
Vi fick julbord och dricka och de hade lottdragning - vi vann inget tyvärr..
Julbordet var med turkey, tranbärssylt (som smakar väldigt likt lingonsylt), gravy, typ potatismos, sallad och bröd. De hade även skinka! 
Inte lika spännande julbord som hemma i sverige:) Vi ska göra vårt egna svenska julbord här i jul! förhoppningsvis får vi ihop en middag med ryan, domi, carrey och eli (kanske fler) så att vi kan mixa ett svenskt, australienskt och canadensiskt julbord!:) men vi vet inte än om vi kommer kunna ha ledigt någon kväll tillsammans allihop..
 
 
 
/Det känns som vi haft fullt upp i två veckor nu men ändå kommer jag inte på mycket mer att berätta om.. :p
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0