Boarding Lake Louise

Lake Louise, en skidortresort bredvid Banff, ca 2h från oss
 
De öppnade sin försa lift i helgen. Egentligen skulle de ha öppnat lite mer än bara en lift och en backe, men de har inte fått tillräckligt med snö.
Men vi bestämde oss för att åka dit ändå igår, bara för några timmar, ett halv-dags-pass köpte vi. 
Det var ganska mycket folk, men absolut mest personal tror jag. 
Det var ca 75 % snowboardåkare, skidåkarna var väldigt sällsynta!
 
Younes nya bräda till vänster, finfin! 
Funkade grymt bra för honom!
 
Min bräda är lika happy som jag!
 
 
Tyckte det var riktigt nice att se hur solstrålarna trängde sig igenom, ser ut som bilden är fixad nästan
 
Vi båda var rätt inställda på att det skulle gå sådär för younes, eftersom detta är andra gången någonsin han åker. Vi tänkte att det får gå som det går och ta den tid det tar och Younes var menalt inställd på att få ordentligt ont i rumpan, knäna och händerna. Men Näe! Inte många hårda vurpor alls!!
 
Han ställde sig direkt på brädan och var grym från första åket! Tror inte någon skulle gissat att det var hans andra gång på brädan. Det var riktigt kul att se och det tyckte han själv med:D
Brädan är han riktigt nöjd med och jag tyckte med den såg go ut, den är väldigt mjuk och rörlig, till skillnad från Sachas bräda som han försökte lära sig med sist. Fem av fem toasters! 
 
 
 
Sittliften gick väldigt långt upp och åktiden var 5-10 min så det var en hyftsat långt backe de hade öppnat! Vi åkte som sagt en halvdag bara, mellan 12.30-16 och trots att alla åkte samma backe så blev snön inte dålig. Visst, lite uppåkt, men inte på ett jobbigt sätt. Det var kanonbra!
 
 
 
 
/Jag får ligga i ordentligt, annars är Younes bättre snart och det funkar ju inte ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0