jul!

På julafton fick vi till ett litet svenskt julbord och bjöd ryan och Domi på lite gött käk.
Vi hade sill och julmust från Ikea - de gillade faktiskt sillen! ( dill och senapssill hade vi) och sedan förra året så tycker även jag om sillen, tänk vad jag växer! 
 
Vi hade även hemmalagade köttbullar, rösbetssallad,  jansson, ägghalvor med kalles kaviar. Kaviar äter jag ju inte egentligen men de säljer kalles här nere i specialbutiken så vi tänkte att då får vi prova det - så svenskt som möjligt på julbordet!  ;)  julskinkan  blev inte jättego men helt okej! :p  
Det blev ingen rulle men det har mamma signerat muntligt kontrakt på att jag ska få när jag kommer hem! 
 
Även nubbe hade vi! Fast fake... Younes tänkte att någon äcklig shot måste vi ju ta! Så han blandade whisky och gin .. och ja, äckligt blev det.   ( dock så tog emmelie med sig riktig nubbe hit! Massa småflaskor så det kommer dem få prova här senare :D tack igen!  )
 
Direkt efter julbordet så behövde younes åka till jobbet och när han varit borta några minuter så ringer han och säger att vår arbetsledare har frågat honom om jag kan jobba också - så han kommer hem igen och plockar upp mig. Det var inte alls så mycket att göra som de trodde så de hade egentligen inte behövt mig. Men men! Jag fick ju i alla fall spendera julafton med younes :)
 
Dagen efter på juldagen, så var  vi båda lediga.  Men jag (som varit förkyld hela december) mådde mycket sämre igen och låg hemma på soffa  medan ryan och younes åkte upp till pano för lite kanadensisk jullunch med våra vänner  där. Även domi låg hemma och var sjuk så de skickade med pojkarna mat till oss, och även varsin julklapp :) 
 
Vi skulle ju egentligen ha haft en stor julmiddag allihop med svensk,  kanadensisk och australiensisk julmat  men som sagt så  kunde vi inte hitta någon dag där vi alla var lediga samtidigt innan jul så vi hade tänkt göra det nu efter nyår istället.  Vi får se om det fortfarande blir av. Vi har i alla fall sill och nubbe kvar! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0