Hostess @ Wildfire + Floating

Måndag 2013-08-19, kl 23:21
 
Mitt första pass på Wildfire blev lite tidigare än tänkt! 
De hade supermycket att göra i lördags, och trodde att det skulle vara lika mycket igår så jag fick vara värdinna där igår. Alltså hälsa gärsterna välkomna och placera dem vid borden osv, även hjälpa till med övrigt som behövs göras i restaurangen. Det var inte alls mycket att göra igår dock...vi hade en liten rush och sen var det dött igen, men det var ju första gången någonsin jag gjorde något liknande jobb så det var nog bra!
 
Såhär ser det ut inne i en del av Wildfire :)
Bild från google
 
Först var det bara lugnt, sen helt plötsligt fick jag en stor telefonorder(vilket jag inte var beredd på att ta-jag kan inte menyn alls) samtidigt som massa folk kom in genom dörren så det blev lite stressigt för en stund(!), så jag fick en uppfattning om hur det kommer att vara sen.. Det var nog bra att det dog ut strax igen, det gav mig tid att tänka igenom det och insé hur jag ska tänka och agera i den situationen nästa gång, -hade det fortsatt vara stressigt hela tiden så hade jag inte hunnit tänka till utan bara agerat och hoppats på det bästa. och det hade förmodligen inte blivit kanonbra, eftersom alla gör fel när man lär sig (!) men det hade nog avskräckt mig lite. Nu han jag istället reflektera och fråga Michelle (vår chef) direkt efter om det jag inte kände mig säker på.
Så det kändes bara kul, jag kan absolut tänka mig att göra detta till vintern, även om varje kväll blir lite stressig!:) Jag lär mig saker fort och så fort jag har lärt mig något så tycker jag om att hålla tempot uppe, det ger mig extra energi, en bra cirkel! :D
 
Jag fick även tid att hjälpa till med de andra sakerna, städa bort, duka upp bord, lära mig mer om menyn och hur det fungerar i restaurangen - jag har ju aldrig jobbat i restaurang alls. Så nu vet jag vad jag ska göra när jag får en stund över! 
 
 
Men igår innan jag jobbade i Wildfire så jobbade jag i cafét, så det blev 14 timmars jobb igår! (inklusive 2 st halvtimmesraster), och imorse öppnade jag cafét igen kl 7.30, gissa om jag var trött??
men jag fick extrabetalt för övertid + 40 dollar i driks (får en viss procent på hela kvällens försäljning) + jag hade kul och fick hänga med Younes, Ryan, Jason och Michelle + jag lärde mig något nytt. Så det var absolut värt att vara trött idag för:D 
 
Efter jobbet idag tog jag mig sakta men säkert hemmåt, blev en del stopp på vägen, det finns alltid massa folk att prata med. Och sen efter det har jag bara degat hemma och ska strax sova:) 
 
.
 
 

 
Jag kollade igenom min telefon förrut och insåg att jag inte har berättat om:
 
Floating!
I den här ån/forsen flöt vi förra veckan! Det finns en sträcka som de flesta brukar ta, så man ställer en bil vid slutet, sen kör man upp den/de andra bilarna till starten. Alla har med sig något att flyta på, och helst något att paddla med för att inte åka in i kanterna.
   Det är väldigt populärt och alla älskar det! Man bara sitter där på sin flytgrej (vi hade en liten båt), har med sig något att dricka och lite snacks, tjötar, solar och bara njuter! Det tar ca 2 timmar och är kanonmysigt:) 
Vi har gjort det två gånger nu och jag vill absolut göra det igen!
   
Här startade vi:
 
I bilen -  detta är Dominique och Ryan som vi ska flytta ihop med, och till höger är Michelles barn med min sverige-hat! haha younes vill ju ha en keps så jag tog med denna hatten till honom istället. ;)
 
Vid startpunkten, blås upp alla flytgrejer!
 
Jag har faktiskt en film här ifrån,men jag kan inte ladda upp den för jag måste logga in på younes youtube konto för att göra det... får uppdatera inlägget sen när han har hjälpt mig..
 

Vi fick tyvär inga bilder när vi flöt eftersom mobilen fick stanna i bilen.. :/
 

Efter det åkte vi i alla fall hem till michelle och grillade!
 
 
 
 
/Jag tror jag börjar bli sjuk.. :(
Men snart kommer Younes hem, wohoo! 
 
 
 


Kommentarer
Emmelie

Låter riktigt fint med både jobb och floating! good luck babe!!

2013-08-23 @ 22:45:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0