Det händer och fötter mycket här!

Lördag, 2013-06-29, kl 23.05
 
Högsäsongen i Panorma började igår (fredag), invigning av de nya mountainbike-spåren gjordes! (nej inte av mig..) Det var inte jättemycket folk men det var riktigt grymt väder! Idag har det varit mycket mer gäster och imorgon är det troligtvis ännu fler. det ska vara bra väder nu närmsta veckna! På mån, tis & ons ska det vara runt 33 grader.. Det är varmt! Idag har det kanske varit 26 grader och det har kokat inne i cafét hos oss! Det är som ett växthus för halva cafét har glastak så det är gööör varmt! Vi kommer kollapsa nästa vecka! Men vi är lediga på tis och onsdag så vi ska njuta ordentligt :D
 
På måndag (alltid varannan mån) så är det jam-night på T-Bar + att det är Canada Day, nationaldagen, och jag och Younes + många andra som vi umgås med är lediga på tisdag! Så måndag kommer bli en SUPerbra dag!
Jenny ska måla våra ansikten med!
 
 
Just nu så jobbar Younes å jag ska strax sova, blev bara 4h sömn natten till idag - jag var ju tvungen att fira Youns första dag på jobbet!:) Men jag var nykter så det har inte varit jobbigt idag, jag var fylletaxi - om jag kör så finns det ingen risk att jag dricker - kanonbra! Hans första dag gick i alla fall jättebra:D Deras bartender invigde kvällen - precis innan öppning- med att tappa en spritflaska i golvet, så antar att ingen behövde vara nervös för att klanta till det längre ;) hehe.
 
 
Efter jobbet idag åkte jag och några upp med sittliften, den som är öppen för mountainbikeåkarna, för att kolla utsikten. Det är såå fint! Åh vad jag önskar att jag hade en bra kamera om kunde visa er det, men en liten billig digitalkamera gillar inte landskapsbilder tyvär.. :p Men Fredrik, en av våra grannar här (norrlänning) har med sig en superduperkamera, ska se om jag kan få tag på bilder från honom, jag vill ha några fina:D
 
Erin (fr kanada) i liften upp. Vi jobbar ihop och det är hon jag hängt med mest hittills också. (-Ragnar vad är odsen att hon typ heter som du och är ginger?!  Miss u!)
 
Det är bara denna liften som är igång nu i sommar, den går väl typ halvvägs upp på berget om jag förstod det rätt. Kollade runt lite och tog liften ner sen igen - hiking får bli en annan dag.
 
 
 
Här har vi våra Irländska tjejer också, Lorna, Carrie, Ciara, dem tre och Erin bor tillsammans personalhusen här med + att jag jobbar med Ciara (till höger) också, så även dessa umgås jag mycket med :) 
 
 
 
 
Jag har undrat många gånger hur de får med sig cyklarna upp, men det var tydligen inte så komplicerat.. 
Steg 1: Häng fast cykeln. Steg 2: Sätt dig i liften efter.  (dessa två är också några av de som bor i personalhuset med oss)
 
 
Efter detta gick jag, Erin och Fredrik ned till "The FunZone", -  det var fun! - där de har massa lekar för barnen bland annat. Vi skulle träffa Jenny som är en av ledarna. Hon ville ha lite hjälp så vi lekte lite, haha, jag hade säkert roligare än barnen ;)
 
Tog gondolen upp genom byn, kollade in poolen, stor utomhuspool, eller ja, flera stycken, så dem kommer vi nog ha det rätt gött vid många dagar!
 
Jag provade även en annan del av FunZone:en, Euro Bungy! Åh jag har alltid velat prova det! Det var såå kul, men galet jobbigt i benen! Kan inte förstå att vi orkade hoppa så mycket studsmatta när vi hade det hemma för massa år sedan!
 
Volta gjorde man ju nästan automatiskt - ja, för er som inte har provat, det är så kul som det ser ut:D
 
Euro Bungyn skulle jag ha provat i torsdags egentligen, men jag var inte riktigt på topp den dagen, lite för mycket vin dagen innan kanske, så det blev inte mycket gjort, kolla film och sånt ansträngande. Jag (å younes) hade glömt att det var den dagen all personal skulle få prova på alla barnlekarna, bla euro bungy, hoppborgarna, klättervägg mm. för att de som jobbade där skulle få öva. Och dessutom skulle pizzabagarna öva på att göra pizza, så det var 50% rabatt för all personal på det med.. det missade vi också... Vi missade även norrkskenet som syntes inatt tydligen. 
 
Men vad gör det att man missar lite ibland, när man hinner med så mycket annat :D
 
Tiden räcker inte till, det är så mycket att hinna med och så lite tid att hinna det på! Sov gott, dröm sött!
 
/Over and out
 


Kommentarer
Ginger

Erin <3

2013-08-09 @ 00:22:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0