Imorgon åker vi!

Imorgon, onsdag femte juni 2013 kl 10.25 börjar mitt och Younes äventyr! (igen) 
 
År 2011 åkte jag och Younes till Manchester, England och nu kände vi att det var dags igen! Denna gången bär det av till Vancouver, Kanada. Ett år är planen att vi ska vara borta - det är så länge vi har fått working-holiday-visum.
Vi ska jobba och resa... resa lite till och jobba mer.. och ha riktigt j*vla kul under tiden! :)
 
Företaget GoXplore har hjälpt oss med planerna och fixandet inför resan och via dem har vi fått kontakt med Internex som fixar jobb åt oss - café, restaurang, bar eller dyl. vi får se när vi kommer dit, då börjar intervjuerna! Men jobb är vi i alla fall garanterade via dem - allt kan man få om man betalar ;)
 
Vi kom på detta med ganska kort varsel så senaste månaden har varit minst sagt stressig! Papper, papper och mer papper som skulle fixas! Jag minns att jag sa till Younes att jag aldrig kommer flytta utomlands igen eftersom det var så sjukt krångligt, men nu i efterhand minns jag inte att det varit så jobbigt i alla fall... Men stressade har vi varit!
 
Jag slutade jobbet i onsdags förra veckan och efter det har vi flyttat ut allt från lägenheten och flyttat hem till Partille till mina kära föräldrar - lägenheten har vi kvar, men hyr ut under tiden. Sen dess har vi hunnit med studenter, familjemys, kompis-häng, grillning, bli solbrända, packa väskorna, inhandla de sista detaljerna, känt oss stressade, snaggat younes, tvättat och ätit svensk kebabpizza(!).
 
Jag är inte så nervös än dock, men det kommer väl imorgon, jag har nog inte förstått att vi ska flytta än, och att det är så länge! :)
 
Vår plan är att jobba och ha det gött i Vancouver i sommar, sedan till vintern åker vi vidare till någon av skidorterna och söker jobb där och åker massa snowboard! Sen är även tanken att vi ska få ihop lite fina pengar till en roadtrip genom USA innan vi åker hem. Här på bloggen kommer ni få följa vårt äventyr och vi får väl se om det blir som vi tänkt oss. :)
 
Planet lyfter som sagt kl 10.25 imorgon, vi tar ett snabbt stopp i Frankfurt och flyger sedan direkt till Vancouver och är framme runt kl 23.30 svensk tid, vilket blir kl 14.30 i Vancouver = lååång dag! 
Vi har boende de fyra första nätterna på ett hostel, också fixat via GoXplore och dagen efter ankomst ska vi ha möte med Internex och diskutera jobb mm. Vi har haft en intervju med våran kontakt, Timothy, tidigare och det kändes väldigt bra! 
 
Jag och Younes kommer skriva varsin blogg, vill ni titta in på hans så är det Younes.blogg.se
 
Over and out! Nu ska vi sova...om vi kan somna.. Natti!
 


Kommentarer
Helene

Ha en underbar resa 😊

2013-06-04 @ 23:08:19
Sune

Ha en underbar resa men kör föriktigt

2013-06-14 @ 18:12:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0