Konstiga sånger och äcklig sprit..

Lördag 2013-06-22, kl 12.00
..det är svensk midsommar det
 
Det kom över tre förvirrade kanadensare till vårt personalhus igår och sa "det sitter massa svenskar och sjunger svenska sånger och dricker äcklig sprit i det andra huset..." 
Vi hade gett upp midsommar lite och sen kom den kommentaren, så vi gick över, och japp, där satt ett gäng svenska killar och sjöng ramsor och drack nubbe. Första festen är avklarad! Det blev inte direkt något vanligt midsommarfirande, men vi hade riktigt skoj, det blev ganska mycket folk tillslut! 
 
 
Jag mår prima idag och Younes mår lite sämre.. men vi ska ut och promenera i den fina naturen nu!:) 
Det slutade regna igår kväll och verkar vara uppehåll nu med, det är fortfarande molningt men solen försöker ta sig igenom lite smått i alla fall. :)
 
De andra städerna i Alberta har inte klarat sig så bra, det var mycket värre än vad jag trodde! I Calgary hade de fått mer regn på 30 timmar än vad de fått på ett helt år! Stora delar där är utrymda, och på nyheterna står det "Calgary is declared a state of emergency" så det är rätt illa. 
Våran chef hade varit nere i stan här i Invermere igår för att tanka innan vårt möte - hon hade fått stå en halvtimma i kö för att alla bunkrar upp nu ifall det blir katastrof här med, de hade även rusat efter ägg, mjölk och potatis i affären. Men det verkar rätt lugnt nu, det verkar vara över:p ingen annan här är orolig och ingen har sagt något om att det verkar som att invermere kommer drabbas heller, det har slutat regna nu med som sagt så det är ingen idé att vara orolig! 

Jag var på "orienteringen" på jobbet igår, fick information, tröjor, namnskylt, träffade de jag ska jobba med. Vi är 6 st tjejer, en från Irland, en från Canada, 2 från England och en från tjeckien. Tjejen från tjeckien och en av dem från england är arbetsledare och har jobbat några säsonger nu - alla verkar jättesköna, jag tror det kommer bli hur bra som helst! :D Dessutom dyker nästan all personal som jobbar i Panorma upp på detta cafét lite då och då för lunch å kaffe och så jag kommer träffa väldigt många genom att jobba där :)
 
Våran chef (för både mig och younes) skulle försöka se till att vi får dagar ledigt tillsammans så ofta det går, eftersom vi som sagt kommer jobba olika tid på dygnet hela tiden. 
 
Younes såg en björn igår! På låångt avstånd dock. Det känns så konstigt att de är runt omkring oss :o man får vara försiktig! 
 
Tack å hej för nu! :)


Kommentarer
helene

när börjar ni jobba?

2013-06-24 @ 23:17:02
jacint

Hej! Va roligt att du oxå bloggar, Jasmine tipsade mej om din blogg o nu kommer jag att följa dej/er hela eran resa. Kramizz Jacint

Svar: Åh vad roligt! :D Jag har inte kunnat skriva nu mycket det sista bara, internetet har inte fungerat...:/ Men jag ska hålla er uppdaterade ;) Kram!
Frida Christiansen

2013-06-26 @ 20:00:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0