Tiden går fort när man har roligt

Middagen var ätbar. I tillagat tillstånd såg det ut såhär.
 
 
När Younes "läser" en tidning på japanska så blir det så mycket mer tydligt att han egentligen bara tittar på bilderna..
 
 
 
 
Jag slängde ett par skor hemma innan vi åkte och tänkte att jag skulle hitta ett par nya här istället. Det har jag gjort nu! Fina oranga, tänkte köpa liknande för något år sedan, men det blev aldrig av. Nu var jag redo!
 
 
Vi har vandrat runt massor idag med (och så klart fick jag skoskav på lilltån - sånt som hör till med nya converse). Men jag borde ha gått ner i vikt nu efter allt vandrande! ..I och för sig äter vi inte så bra.. Men äh, jag äger varken våg eller måttband :D
 
Vi hamnade på kitsilano Beach idag, jättefint! Younes var dock otålig så vi låg inte där så länge, men jag har nog tyvärr hunnit bränna mig lite. (trots hög solfaktor)
Det är rätt nice att vara på en strand i bikini och se bergstoppar med snö på i bakgrunden :)
 
 
Welcome to Kitsilano - här sätter vi knivar i träden.  
 Kitsilano är nog förövrigt klassat som den finaste delen i Vancouver, det var här vi blev tipsade om att bo. Absolut inte billigt, men värt det tydligen.
 
 
Här är en liten karta på downtown, alltså bara centrala vancouver. Med lite pilar på några av de ställen vi varit på.
 
 
 
Vi har haft intervju med den andra internex-killen, christopher, nu för någon timma sedan. Han ska prata med företaget som vi ska jobba för nu och under veckan får vi reda på om vi får jobbet där - vi slipper ha intervju med företaget, vilket inte är negativt, eftersom Internex måste fixa ett jobb till oss - det har vi ju betalt för, så han får ju helt enkelt se till att sälja in oss bara nu ;)
Det är typ serveringsjobb, vilket är bra, eftersom man dricksar ordentligt bra i detta landet, så de som tjänar bra pengar är de som har jobb där de får dricks! :D
 
Detta stället ligger i Panorama och vi hade egentligen tänkt åka en bussresa dit upp, men nu sa christopher att det är väldigt praktiskt att ha bil där uppe så vi ska troligtvis köpa denna! Vi ska träffa dem imorgon bitti och kolla på den närmare. Med den kan vi campa istället för att betala för hotell! :D
 
 
 
Haha nä jag skoja bara, vi ska inte köpa den, men den var riktigt cool ;D . Men i alla fall, i Panorma så är det bra med bil eftersom vi ev inte kommer bo jättenära jobbet, det kan vara kul för utflykter och ledig tid, själva staden där är väldigt liten, så det är roligare att kunna åka iväg. så vi får se hur vi ska göra - vi behöver ändå ha bil till roadtripen sen. Vi ska kolla på kostnaden och ta oss en funderare. Själva bilen och bensinen är ju billig, men jag vet inte hur det är med försäkring, skatter och annat. vi behöver även utöka våra körkort så att vi får köra här längre än 3 månader(kostnad på det?!) 
  Timothy på internex sa att han kunde hjälpa oss och tipsa oss lite om detta också, så vi ska prata med honom imorgon.
 
Bussresan som vi hade tänkt ta är med ett företag som gör lite roadtrips. Hela resan tar 4 dagar och man startar i så fall här i vancouver,  åker upp till banff och sen upp genom Rocky mountains och ner igen - avslutas i Banff. På vägen får man se och uppleva väldigt mycket och även prova forsränning, se vattenfall, regnskog, åka båt, guide i nationalparkerna, hike och middagar/lägereld/bbq ihop med alla andra resenärerna. Det skulle vara riktigt kul att få hänga med på det! Men det kostar en del, så de pengarna kan man ju lägga på bil istället med.. vi får se hur det blir.
 
 

Tack å hej för idag/ 
 
 


Kommentarer
Emma

Vad härligt ni har det. Snygga skor! Verkligen jättefin färg!
Kram

2013-06-11 @ 22:16:32
URL: http://emmathedenius.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0