Vancouver känns grymt bra! :D

Lite fortsättning på förra inlägget blir det nu.. Jag satt och skrev imorse och det gjorde alla andra på hela vandrarhemmet också uppenbarligen så internetet var otroligt segt.. Jag råkade publicera det jag skrivit och kunde sen inte logga in igen för att fortsätta så jag gav upp till slut.
 
 
I alla fall, efter 25 min taxi-resa så var vi framme på vandrarhemmet, HI Hostel, som redan är bokat+betalt för 4 nätter för oss via GoXplore, får se om vi hinner fixa boende innan dess..
 
Lobbyn - där jag sitter och skriver just nu:
 
Rummen vi bor i är uppdelade tjej- och killrum, med 4 sängar i varje, så jag och Younes sov i separata rum första natten. Vi ändrade dock det till inatt, nu sover vi båda i ett annat 4-bädds rum, men där det är både tjejer och killar - lättare att ha alla saker på samma ställe och inte behöva smsa för att kommunicera :p

Strax efter att jag hade kommit in i rummet igår så kom en annan tjej in, vi hälsade på engelska osv, sen frågade hon vart jag var ifrån - vi båda var tydligen svenskar. Melissa är från stockholm och är också här via Internex. 
 
Efter en efterlängtad dusch (det var såå varmt när vi kom fram!) så tog vi en promenad alla tre, kollade området lite. Känns bra! Mycket höghus och mycket fin utsikt! Bergstopparna i bakgrunden har snö på sig, finfint! :D
 
 
Vi somnade tidigt igår,.. eller sent kanske man ska säga, beror på om vi tänker svensk eller vancouver-tid. Sov oroligt inatt, har vaknat många gånger och vid kl 5 var jag helt pigg, det var dock ingen idé att gå upp och jag ville inte väcka de andra tjejerna i rummet. Vid 7 mötte jag i alla fall Younes i lobbyn och sen var det frukost vid 8. Vitt bröd, bagels, sylt, jordnötssmör och cream chees, flingor och apelsin! 
 
Efter frukost letade vi lite boende, vid 11 var det dags för oss alla tre att infinna oss på internex kontor en bit bort. Younes trodde inte att jag skulle hitta - jag var kartläsare-  men det gjorde jag absolut, kl 10.58 var vi framme ;)
 
Younes och Melissa
 
Vi fixade Social Insurance Number och kanadensiskt telefonnr, så mitt svenska är inte aktivt just nu! Jag har det nya simkortet i min gamla telefon, så det är på nr +1604 779 5245 ni får kontakta mig om ni vill något :)
 
Hos internex pratade vi med Timothy, vår kontaktperson, han gjorde oss dock inte mycket klokare... vi diskuterade om vi kanske ska åka upp till bergen nu direkt istället för att stanna i stan i sommar.. Vi har vägt fördelar och nackdelar men kan inte bestämma oss.. vi ska träffa honom imorgon igen för att se vilka jobbalternativ vi har i bergen i så fall. Tufft val, är trött i huvudet efter allt tänkande idag!
 
Jag och Erik, (en annan kille som var med på mötet hos internex). när vi fixade Social Insurance number
 
 
 
Nu checkar vi ut! Dags för kvällsmat, sen ska vi sova. Godmorgon på er sverige! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0