vänskap är guld

Jag är så glad att vi lärt känna så underbara människor här!
Igår bokade jag, Domi och Carrey vår resa till banff. 2 nätter blir det Åker 26e (nästa lördag) efter jobbet och åker hem igen på måndagen den 28e. Det tar ca 2 timmar att komma dit och det kommer bli en helt grym resa. Vi har en del planer och ni får se efter helgen vad som hänt:D 
 
Medans vi bokade hotellet här hemma hos oss så var pojkarna (younes, Doms pojkvän Ryan och Carreys "rumskamrat" Eli) uppe i deras lägenhet i Panorama. (för uppdatering så är det Ryan och Dom (dominique) vi bor med)   I alla fall, efter att vi hade bokat vårt hotell och käkat så åkte vi upp till pojkarna, hängde och tjötade och sen spelade vi en del poker.
 
Åh vad jag skrattar mycket med dessa härliga människor! Jag var helt lycklig igår när jag insåg vilken härlig vänskap vår lilla grupp har :)
 
Dom, ryan och eli är från australien - men bor längre ifrån varandra där än vad sverige är långt. Jag är helt imponerad av avstånden i dessa stora länger! Carrey är från canda, en stor stad ca 6h här ifrån, Edmonton.
 
 
Hur vi alla träffats är såklart genom Pano som ni förstått. Men mer exakt så är det för att Carrey jobbar uppe i köket som tillhör det cafét jag jobbade på i somras, så vi lärde känna varandra direkt. Sen ca en månad in i sommarsäsongen så dök Ryan och Domi upp i Pano. Domi började jobba med mig och Ryan började jobba i baren på restaurangen som younes jobbade på - så de blev snabbt vänner. Även Eli jobbar i den restaurangen så alla de tre har hängt mycket,
   Sen mot slutet av säsongen ville jag, younes, ryan och domi hitta något ställe att bo på - som inte var personalhus så vi bestämde oss för att leta tillsammans. Och det ångrar jag inte alls:D 
   En man som även jobbar med killarna i restaurangen är Jason, riktigt härlig! Det är han som var med när vi flöt i forsen osv som jag skrev om i somras. Hans fru är caféchef på Kicking Horse Café - så det var så vi fick reda på att de behöve folk där och fick ett jobb. Så nu jobbar ju jag och Domi tillsammans där med. 
 
 

Det är ganska skönt att vi både jobbar och bor ihop. Först var jag rädd att vi skulle tröttna på varandra och hitta för mycket sidor som inte passar ihop, som det är lätt att göra om man umgås med någon dygnet runt. Men istället har det blivit så att vi pratar så mycket på jobbet att när vi väl kommer hem så behöver vi inte känna nåt tvång att umgås hela tiden, utan då kan vi utan att känna oss "dumma" sitta och göra vad vi vill på kvällarna. För vissa dagar är det väldigt skönt att få koppla bort allt när man kommer hem och inte behöva umgås och prata. Men samtidigt så är man ändå inte ensam i lägenheten (tex när younes jobbar kväll) vilket jag tycker är väldigt skönt. Jag avskyr att vara själv hemma vissa kvällar (- jag har min mörkrädsla som tar över ibland...)
   
 
Sammanfattningsvis så är jag jätteglad över att ha träffat dessa människor :)
 
Här är det Karolina längst bort, sen jag, sen Carrey och närmast kameran är Dominique
 
 
 
Domi, jag och Rowan. (Rowan bor för tillfället i Banff så honom kommer vi hälsa på där med) 
 
 
Detta är Ryan och Eli i bakgrunden.    (..ryan efter lite många öl..)
 
Ryan, eller "Ron" som många kallar honom. Han pratar ordentligt mycket australiensk dialekt (låter riktigt gött!) och oavsett hur tydligt han försöker säga sitt namn när han presenterar sig så tror de flesta att han säger "Ron" haha. Låter som han säge typ "roön" så det är förståeligt. 
 
Jag vet inte om ni ser var Eli gör med han sitter i alla fall och har plockat isär ett stort paintball gevär som han försöker fixa. Dessa två tävlar om att odla skägg och då tyckte även Eli att det passade med att klä ut sig till terrorist på Halloween. å igår när han satt där och försökte fixa geväret så var det nästan obehagligt.haha. 
men vi får se hur det blir med terroristplanen för halloween, Sa till honom att han får göra det så det set ordentligt fejk ut. jag är oavsett glad att jag känner honom - för mig hade han skrämt annars haha. ;) 
 
 
Younes och Ryan vid pokerbordet 
 
 
 
Det slutade med att killarna åkte ut och vi tjejer var kvar. Denna bilden är tagen av Domi när ryan har satsat alla sina marker mot henne och förlorat - hon sa "ryan, jag ska ta kort på mina marker..du får vara i bakgrunden och se ledsen ut" haha.
 
 
 
 
 
/Glöm inte värdesätt era vänner - nya som gamla! 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0