Exalterad tjej planerar roadtrip!

Åååh vad jag längtar efter att vi ska få ta vårt pick och pack och börja våran roadtrip!
Det är ca 6 månader kvar tills dess.. förmodligen kommer vi börja resan i mars-april någon gång. Kanske ännu tidigare om vi tröttnar på snön och snowboardåkning..men det tvivlar jag på ;)
Vi båda längtar ju galet mycket efter snowboardåkningen med! Så fort snön börjar falla uppe i Panorama så ska vi vandra upp i backen för att åka! Yeeey! 
 
 
Men i alla fall, tillbaka till ämnet. Roadtrip. Jag hittade en sida i morse, en helt grymt bra sida! www.roadtrippers.com där man kan planera sin USA roadtrip. Den är jätteenkel att använda, ändra om sin rutt, det finns massa information om sevärdheter osv. Så det är vad jag har gjort hela morgonen nu.
 
Just nu ser rutten ut såhär:
 
Enl sidan är det:
1473 mil och 141 körtimmar.
 Den säger även bensinpris, vilket är ca 10.000kr men den är inställd på "standard-inställningar" och jag vet inte hur mycket vår bil drar så kan inte ändra om det nu till vad våran bil förmodligen skulle dra. Men det är ändå bra att det står så man vet ungefär vad det handlar om för kostnad..eftersom det inte är något jag av erfarenhet kan resonera kring.. :)
 
 
Detta är bara ett första förslag som jag gjort själv nu, det kommer ändras mycket sedan med Younes idéer och alla saker vi kommer på under detta halvåret som vi vill se och sen kommer det ju ändras efter hur mycket pengar vi får ihop med.
   Vi har räknat på ett ungefär vad vi minst kommer ha att röra oss på och det verkar som att vi kommer få ihop till en ganska bra resa!! :D 
   (Jag är lite ledsen att alaska ligger så långt åt fel håll, för det hade jag gärna sett annars!:D )
 
 
Nu ska jag fortsätta googla, läsa, planera och bli taggad!
 
 
 


Kommentarer
Emma T

Grym sida! Vi bokade vår resa till usa igår, åker 22 oktober. Så nu ska jag planera massor! :)
Kram

2013-09-16 @ 10:59:46
URL: http://www.emmathedenius.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0