Mountainbike Downhill!

Mountainbike Downhill!
 
En av eftermiddagarna spenderade vi på en mountainbike! Det var galet kul!
Vi har väntat tills i slutet av säsongen med att göra det av två anledningar;
1. Väldigt många har skadat sig ordentligt vilket lett till att vissa inte kunnat jobba mer = ingen inkomst = några av dem fick åka hem. (hade vi skadat oss i offseason så var det inte liiika jobbigt eftersom vi har lite tid att återhämta oss på, och snålar vi hade det nog gått runt med pengar ändå)
2. Det är dyrt. Eller inte jättedyrt. men jag visste att jag skulle älska det och jag skulle inte haft råd att göra det många gånger. 
 
Younes ville egentligen inte göra det alls pga skaderisken, men jag vet att jag hade ångrat mig ordentligt om jag inte hade gjort det. Jag lär ju inte få chansen att göra det igen hemma sen på riktigt. Så jag övertalade younes att följa med, och han älskade det lika mycket, om inte mer! :D
 
 
Tim var snäll och följde med oss två åk och visade och förklarade, det var guld värt! Sen kom Shina, som jobbar som instruktör, och följde med oss resten av dagen. Hon stannade lite då och då och förklarade vilken typ av "hinder" som skulle komma och hur spåret såg ut. 
Man står upp hela tiden på cykeln, så det är grymt bra träning, snacka om att jag var trött i kroppen efter. Och särskillt i händerna efter att ha krampat runt styret och bromsen! 
 
Åh så kul det var!! 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Helene

Snygging ❤

2013-09-08 @ 21:38:31
Elin

KOOOOLING FRIDA!! :D :D

2013-10-05 @ 14:57:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0