Öppningsdag!

Idag öppnar alla liftar, restauranger och affärer för säsnongen uppe i Panorama.
Det är -28 grader så jag kommer inte åka snowboard idag, trots att jag inte börjar förrän kl 15.
Det kommer finnas tillräckligt med tid för att åka så mycket att jag kommer tröttna, så nej, idag hoppar jag över.
Younes är dock uppe i Pano nu, för ett åk:)
 
 
Såhär varmt och gött är det inte längre!
 
 
Igår hade vi en liten "soft opening" på restaurangen, så att vi nya kunde öva på vår position. Det var lite chefer och så som kom och det blev bara 6 bord. så det var helt otroligt lugnt och lite för lite att göra. Men men, nu fick vi övat. Ikväll gäller det!
 
Detta är en googlebild från i somras, men nu i vinter har vi lite mer mysstämmning. Tända ljus och tänd brasa. Jag ska ta bild någon dag :)
 
 
Enl våran chef så blir det förmodligen inte jättemycket att göra denna helgen ändå, pga att det är så otroligt kallt helt plötsligt. Men sen, lagom till nästa helg så förväntar det bli mycket. vi får se!
 
 
Idag börjar jag som sagt kl 15. Jag ska då hjälpa till att stänga ner och städa Caféet och lära mig cash out, sedan vid 17.30-18 så går jag över till wildfire och jobbar som hostess resten av kvällen. 
Det är en till anledning till att jag inte snowboardar idag. Det kommer göra mig trött och seg och ikväll ska jag lära mig massa nytt, så jag spar på energin:)
 
 
Vår wildfire outfit är inte vacker...tyvärr.. tråkigt.. dåligt företag som de beställer kläder från. Det var samma med tjocktröjorna som de beställt till oss på caféet, trots att tröjan är beställd i storlek S så är armarna i storlek XXL. 
 Damstorlekarna för wildfire skjortan var dock betydligt bättre än herrstorlekarna. Younes är lika vacker som i sin förstora skjorta i somras. hehe. 
 
 
 
Nu ska jag kolla dagens avsnitt av julkalendern, jag tycker den är supersöt! Äntligen en bra julkalender igen!
 
 
 
 
För övrigt har våran router krånglar massor senaste tiden och idag när Ryan pratade med vår hyresvärd så bad han Ryan gå och köpa den bästa routern han kunde hitta och sätta upp den på hans konto. Jamen man tackar!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0