finbesök!

Vi hade härligt finbesök från Sverige 30/12 - 6/1!
Ellie & Johan var äntligen här!  När vi planerar det i somras så kändes det som en evighet och nu helt plötsligt så har de redan varit här! 
 
Medan jag jobbade dagtid så blev det en del skid- och brädåkning för dem.  Sedan gick vi även på Kareoke-kväll på våran bar här (är varje torsdag), vi provde curling för första gången. Vi är vänner med han som sköter isen på curlingrinken och  egentligen var det stängt men han öppnade upp den för oss och lärde oss hur man spelar! Det var riktigt kul och jag kommer definitivt göra det igen!  :D 
Vi åkte även snöskoter! Åh det har varit en sk jag verkligen har velat prova!  Det var riktigt kul att vi kunde göra det tillsammans!  Vi åkte Upp till ett fruset vattenfall och utsikten därifrån var Kanonfin Över bergen med solnedgången!  :)
Vi hade lite mysiga middagar,  badade hottub osv med. 
De tog även med sig massor med lösgodis och marabou och massa gottgott!
Jag har säkert glömt berätta saker men äh. Hrla veckan blev jättebra i alla fall! Tack för att ni kom!
 
  Det var väldigt kul med besök och få visa någon hur vi det här!  Goa vänner jag har ♥ snart ses vi igen!  :D
 
Tyvärr så är inte vår ekonomi på topp, vilket vi i princip insåg dagen innan de kom hit då vi fick vårt lönebesked - insåg vad vi förlorat på att vi fått så få timmar i dec, framrutan på bilen pajade och kommer behöva lagas, min dator pajade och vi visste inte alls hur mycket det skulle gå på, jag (och younes) blev ovän med min chef och är fortfarande. så det var tyvärr lite störningsmoment i vårt humör under veckan, dålig tajming att allt skulle hända samtidigt,  men som sagt,  vi hade en riktigt bra vecka ändå! :D  
Nu har jag och younes börjat ta tag i problemen och även diskuterat lite mer bestämt när vi vill åka här ifrån. Förmodligen blir det runt första mars. Vi längtar!  :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0