Flying Jacob & Diving Peter

Sitter och äter nu, gottigt, men när jag lagade maten fick jag frågan av Dom och Ryan:
- "oh, what are you making?"
- "eehm, flying jacob" 
 
Vissa saker bara heter vad de heter och man reflekterar inte över det förrän man tex ska översätta det eller får frågan varför det heter som det heter. Flygande jacob är en sån sak. Jättekonstigt namn. Haha. Jag hade tyckt det var jättekul om de hade sagt att de lagade "Diving Peter" eller något. 
Men vad vet jag, det kanske finns en jättelogisk förklaring till varför det heter flygande jacob, men för mig är det bara en riktigt riktigt god maträtt med konstigt namn. 
 

 
Nu ska jag fortsätta kolla Solsidan
 
Såg att de börjat sända säsong 4 hemma nu, så tänkte att jag får kolla om på alla säsongerna och friska upp minnet innan jag ser nr 4. Så nu är jag mitt i den andra säsongen och är glatt förvånad över hur klockrena vissa grejer är. Kom ihåg att de var underhållande, men inte såhär bra!
Men en sak, usch, Ove. Det kryper i hela kroppen av honom, det känns så jobbigt att se människor i den situationen som Ove sätter dem i. Haha underbart roligt, men ger mig nästan magont. 
Allihopa i serien har så bra roller! Mycket bra, mycket bra. 
 
 
 
 
/Själv har jag med mig något till groggbordet! Saltapinnar från LIDL!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0