När man inte hinner skriva får man tänka bakåt

Torsdag 2013-08-01, kl 23.40
 
Förra veckan var en skön vecka! Många fina och varma dagar och trevligt häng. 
 
Sähär ser många dagar ut efter jobbet
Adam och Richard - från Göteborg
 
 
 
 
 
En av dagarna åt jag och Younes lunch nere vid sjön, vi försökte hitta någon ny plats att åka till istället för stranden - det blev där de lägger i båtarna och självklart skulle de komma dit folk med vattenskotrar precis då...jaaa, vi blev avundsjuka! Jag har alltid velat prova det! ....det finns att hyra dock, så vi får nog ta och testa någon dag!
 
 
Sen på kvällen tog vi en promenad genom "stan"... (5min så har du gått igenom)..
Min fina Younes ♥
 
 
 
..och ner till vattnet med...
 
..åt middag på en mysig pub nere vid sjön och de hade verkligen superduper god mat! Jag var verkligen positivt överraskad över deras mat. namnamnam!
 
..enligt skylten har de ju dock awesome food ... jag borde ha litat på dem ;)
 
 
Caesar heter en populär drink här i Kanada - ungefär som bloody mary - den innehåller vodka, Clamato juice (mix av tomatjuice och (clam)musseljuice), stark sås och Worcestershire sås. Jag hade aldrig smakat på den innan Younes beställde den på restaurangen här (jag har inte vågat, det låter skumt!), men han beställde en BBQ Caesar - vilket då även innehöll BBQ sås och serverades med en bit bacon i. Haha jaa, låter konstigt, men den var faktiskt god! Jag skulle nog inte kunna dricka en hel dock.
Visst ser den god ut?
 
 
 
 
 
 
 
 
Dagen efter hade vi BBQ borta i själva Panorama-byn (våra personalhus ligger ju några minuters promenad bort). På det stället finns det en grillplats och två st jacuzzis - blev inget bad denna gången men jag har varit där förrut och badat och det är kanonlyx!
 
Younes och Adam vandrade upp till vårt jobb och hämtade grillbestick och två stora burkar med is.
 
Här är lite av folket som vi hänger mest med. :)
 
 
 
Tog en bild på Richard och Elias, så Elias (med keps) intog sin manliga pose = grillandes med öl i handen
 
 
Och Younes skulle absolut ha med sig isen hem till lägerelden vid personalhusen.
 
 
 
 

 
Varje dag när man går på bilvägen hem från jobbet, så hoppas man att någon i personalen ska åka förbi och plocka upp en, och i måndags blev jag upplockad av den lyxigaste bilen!

 
I måndags var det även Jam-night = alla går ut. Förfesten för oss var beer pong och denna gången hade vi faktiskt riktiga muggar istället för höga stella-glas som inte går att träffa. 
 
 
 
Detta var allt jag han berätta nu och imorgon ska jag se om jag hinner med att berätta mer om roadtripen ner till Whitefish, Montana, USA! 
 

Godnatt alla goa och glada! Ta hand om varandra och njut av sommaren, kram på er!
 :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0