Tummen upp när allt går som man vill!

Detta får bli ett kort och gott inlägg!
Vanligtvis tar det år och dar' för mig att skriva ett inlägg för jag vill leta upp bra bilder osv. 
Men nu har jag bråttom :D
 
Vi ska gå upp till Wildfire och käka middag om en halvtimma. Det är den restaurangen som Younes jobbar på, och ja, han jobbar ikväll så han ska få servera oss go middag:)
 
med tanke på det så var google hos oss för några veckor sedan och tog massa bilder, så nu finns det street-view bilder inne i vårt café och restaurang, jag är med på google!:D 
 
Det är lite krångligt att komma in där om man inte vet hur man ska "gå runt" på googles street view här uppe i panorama, för man kan inte söka så att man hamnat rakt utanför dörren. men här är vi!
 
'
 
Igår tränade jag! woohoo, En av killarna i personalen här håller i "personal-träning" på ons och fredagar så jag provade på det idag. ojoj vilken träningsverk jag har i hela kroppen idag! jobbigt och underbart!
 

 
Ni har väl inte missat alla bilder jag har lagt på på facebook i albumet "canada!" ?? 
 
 

 
vi har bestämt oss för att stanna här under lågsäsongen!
Vi har hittat en lägenhet som vi ska hyra! Åh den är sååå bra! vi ska dela med ett annat par här, Dominique som jag jobbar med, och Ryan som jobbar med younes:) Det är en lägenhet nere i invermere, två stora sovrum, två badrum, göör fint kök, vardagsrum och balkong med grill. Awesome!! Vi ska skriva på papprena nästa vecka men allt är överenskommet med hyresvärden och ägaren osv. Det är billigare än att bo här i personalboendet och mycket mycket bättre! nu under lågsäsongen så kommer vi jobba nere i invermere så då slipper vi köra upp och ner för det. dessutom i vinter så går bussen upp till panorama direkt utanför dörren så vi kommer inte behöva använda bilen massa i vinter heller, vi vill ju såklart köra så lite "småsträckor" som möjligt! 
 
vi har inte fått något jobb än men både jag och Domi ska på intervju på Kicking Horse nästa vecka, en vän till oss (även kollega med younes och ryan), hans fru äger kicking horse - vilket är en stor kafferosteri och vi kommer i så fall att jobba i deras café. 
 
Några timmar någonstans kommer vi alla fyra att hitta, de söker personal på många ställen här eftersom alla slutar och åker hem nu efter sommaren - även i invermere. 
 
Det är bara två veckor kvar här i panorama nu för sommaren, det har gått helt galet fort!
 
 
 
Jag har även diskuterat med min och younes manager om vintern, och sagt att jag inte vill jobba så mycket dagtid. Vi är här för att göra detta tillsammans, inte bara se varandra när vi byter skift och hoppas på att vi får dagar ledigt tillsammans. Och hon förstår det, och hon tycker om oss båda mycket så hon har pratat med sina chefer så jag kommer med största sannolikhet att jobba tre kvällar som värdinna i Wildfire, och två dagar i cafét. Och det känns kanonbra:D Då får vi lite lagom mycket tid med varandra och jag får lära mig något nytt samtidigt som jag får stanna kvar lite i caféet, vilket jag verkligen trivs med. 
  
 
 
Sådär ser läget ut just nu och allt känns bra!
 
Nästa vecka är jag och younes lediga på onsdagen tillsamans, vi ska då ner och skriva på papprena om lägenheten, sen ska jag på intervju på kicking horse, och sen kanske vi provar på bågskytte på eftermiddagen uppe i panorama,. Vi har även tors och fredag förmiddag lediga tillsammans och ska försöka få till att rida häst! :D  .. På fredagen ska jag jobba i wildfire då de har ett större event så jag får hjälpa till lite extra där! ska bli kul att få prova på det. 
 
Nu har det gått en halvtimma så nu måste jag skynda mig! 
Tack och hej för mig!
 
/hungrig


Kommentarer
Emma T

Hej! Jag hittade dig på google! Sökte för skoj skull och där stod du jue ;)
Kram

Svar: åh vad roligt:D jag trodde inte det skulle gå att hitta dit om man inte visste vägen, det är så krångligt:P hehe . nu vet du exakt hur min arbetsplats ser ut!
Frida Christiansen

2013-08-20 @ 12:40:34
URL: http://emmathedenius.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0