Ingen svensk sommar

Söndag 2013-06-30, kl 22.46
 
 
Åh så underbart varmt det har varit idag! Har nog varit drygt 30 grader. 
Jobbade till 15, chillade en stund, sen åkte jag, Erin och Tess ner till Invermer, till den så kallade stranden.. Det var dock inte mycket att hurra för.. det var ingen sandstrand alls i princip, lite småsten närmast vattnet, sen var det en stoor gräsyta med jättemycket mysigt fågelbajs på.. Men äh, det var helt underbart att bara få ligga i solen och stekas! Jag minns inte en enda gång jag gjorde det förra sommaren i sverige.. 
 
Sen försökte vi hitta något kul inför Canada Day imorgon, något kul plagg, hatt, vad som helst, något rött bara. men alla affärer stängde tidigt idag så vi hittade inget alls.. Men Jenny ska ju i alla fall måla på oss med ansiktsfärgen. Vi fick även tillåtelse att jobba med det på om vi gör det på lunchen!
Jag har i och för sig bränt mig idag, så jag kommer ju ändå vara röd och vit imorgon!
 
Ikväll när vi kom tillbaka har vi bara hängt vid elden här nedanför och spelat basket. Jag och Erin gjorde lite Mac 'n cheese, för det var ju självklart jättekonstigt att jag inte hade provat det innan. Det var något speciellt märke på det som man skulle äta tydligen så det är avklarat nu! Och ja, det var gott, inte så speciellt så klart - hur spännande kan ost och makaroner vara..? - men väldigt enkelt och billigt! 
 
Jag och Erin har påbörjat en lista på allt vi ska göra här:
-Forsränning  (låter mycket coolare på engelska = white water rafting)
-Fyrhjuling
-Mountainbike downhill och "vägar"/stigar.
-Golf - tydligen toppklass på golfen här
-Minigolf 
-Tennis
-Hika
-Se norrsken
-Rida häst
 
Det var bara det jag kom på nu som vi sa, mer kommer till!
 
 
Jag hade tänkt sova tidigt igår men så blev det ju inte, och inte idag heller uppenbarligen. Jag får ta en snabb dusch och sen sova gottgott. Imorgon är det jobb kl 8-16 och sen blir det party!
Förhoppningsvis kommer min Younes hem om en timma ungefär! :) <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0