Om allt och lite till

Lördag 2013-07-06, kl 19.55
 
Allt och ingenting händer hela tiden, dagarna är fulla, oavsett vad så är man runt folk hela tiden. Det är riktigt kul men samtidigt utmattande..  idag har jag ensam, en lugn kväll!  (om jag inte hamnar där ute vid elden sen i alla fall)
 
Canada Day!
Vi hade riktigt kul på Canada day! Efter jobbet gick jag och Erin till FunZonen, jenny målade oss i ansiktet och jag tatuerade mig själv med massa flaggor.
 
 
Sen gick vi hem å käkade och hade en go förfest ute vid elden med massa av personalen:
 
 
Jag fick tatuera alla med flaggor och annat och efter mycket vin och lite shottar begav vi oss till T-bar. På T-bar var det som sagt Jam-night också, vilket kan innebära vad som helst i princip. Denna gången var det några som skulle raka av sig håret för att samla in pengar till cancerforskning (+ håret blev till peruker). Jag visste bara en person som skulle göra det, en tjej som jobbar i köket hos oss, men det slutade med att ca 30 st gjorde det! (Det var bara några få som ångrade sig dagen efter, trots att de flesta tog det beslutet med väldigt mycket alkohol i kroppen.) 
 
Younes jobbade och kom till T-bar efterråt också. :) T-bar, (mitt jobb) Picnick Deli och (younes jobb) Vildfire är i samma lokal, de sitter ihop med varandra, köket är samma. 
 
Det funkar inte att ladda upp mer bilder.. internetet är inte toppen här.. men jag kommer lägga upp med bilder från Panorama på facebook i ett album så ni får ha koll där.'
 
 
Förra helgen och i början av veckan nu så har det varit 35+ , helt sjukt varmt! Det har varit underbart när vi har varit lediga, inte behövt ha på sig mer än klänning. Vi har njutit ordentligt av värmen!:D det har dock sina nackdelar också...AC funkar inte på vårt jobb.. och vårat rum, som är överst i huset + har sol hela eftermiddagen och kvällen in genom vårat fönster har varit så galet äckligt varmt! En natt var det så jobbigt att vi fick sova med blöta handdukar, ha dem på huvudet. fötterna osv, för att kyla ner oss. Jag gick dessutom upp kl 3 den natten och duschade iskallt och sen kl 4 fick vi ner, ut på utsidan av huset för att ta luft:P dagen innan hade vi även varit ute i solen mycket så vi var väl varma från det. termometern i vårt kök stod på 30 grader och i vårt rum var det betydligt varmare, minst 38 grader, skillnaden var jättestor!
 
men de senaste dagarna har varit bättre, det har inte varit lika varmt på dagarna:) Pga värmen så har det varit delvis eldförbud, men igår regnade det och förhoppningsvis kommer det mer regn, skogsbränder vill vi inte ha! :) (och vi vill dessutom kunna ha vår lägereld utanför huset som vi har varje kväll - det är fortfarande tillåtet, men begränsad storlek)
 
Vi har hunnit med att kolla in den andra stranden i invermer också, mycket finare än den vi var på förra veckan! Jag har badat för första gången i år! Jag har även hängt vid poolen lite - men det har nästan varit för varmt för att vara i en uppvärmd pool.
Igår när det regnade så blev kvällen ganska mild dock, så vi var några stycken som badade bubbelpool en stund:)  Jag längtar tills man kan sitta i bubbelpoolen i vinter med utsikt över bergen! 
 
Igår var det löne-fredag (får lön varannan vecka) och vissa skulle ut. Jag var dock helt slut så vi satte oss nere i uppehållsrummet och kollade film några stycken, sen vinkade jag av folk när de gick till T-bar, jag gick upp å la mig. sååå skönt;) 
Younes gick dock till t-bar efter jobbet igår och kom hem lagom rund om fötterna, haha . 
 
Idag har jag fått lära mig att öppna cafét, ska även göra det imorgon, så jag börjar 7.30 så det blir inte så sent idag heller. Men jag ska ut en stund till de andra vid elden nu:)   
 
Det är tråkigt att jag och younes jobbar helt olika tider :( men vår chef har lovat att vi ska få ha samma dagar ledigt hela sommaren.
 
Jag skriver lite huller om buller om allt vad jag kommer på så det blir lite rörigt, jag vet. Men äh! 
Hoppas ni sover gott där hemma i sverige! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0