Banff!

Banff!

 

 

Vår tjejhelg i Banff bestod av otroligt mycket skratt. (Det var längesen jag skrattade så mycket konstant under 3 dagar. Underbart!) För lite sömn. För mycket alkohol..

 

Angående alkohol..Jag har inte druckit mycket alls sedan augusti (det var inte jättemycket i somras heller, men definitvt oftare). Och visst hade vi galet kul och alkoholen var en del av det. Och visst kommer jag dricka igen, många gånger i vinter förmodligen. Men jag börjar känna mig klar med alkoholen nu. Jag har många gånger här i Kanada gått till baren med vänner och inte druckit något och med rätt sällskap så har man kul oavsett. Visst, alkohol är oftast kul och alla har oftast roligt men näe, det finns inte så mycket som motiverar till att dricka så mycket längre. Många dricker för att "släppa loss" men det gör jag ändå. Haha. Jag är som jag är och jag är såpass säker på mig själv ändå och blir starkare för varje dag.

 
Detta har jag tänkt på mer nu i Kanada pga att andra droger är så mycket mer "accepterade" här. Inte lagliga, men accepterade på ett helt annat sätt. Och jag är väldigt starkt emot tunga droger och har haft lite diskussioner med folk om just detta. Jag har funderat på vilken dubbelmoral det är att acceptera alkohol utan minsta eftertanke och vara så mycket emot andra droger. Alkohol är också en tung drog, den är bara mer accepterad, men det förstör så mycket i samhället. Och förr eller senare (snarast!) så kommer jag ändå spendera minst nio månader helt utan alkohol så varför inte bara trappa ner lite direkt. Jag menar inte att jag är emot alkohol helt, jag bara tycker det är sunt att tänka över det.
 
Det är intressant att prata med folk från andra världsdelar och höra deras åsikt om dessa ämnen. Panorama är verkligen ett perfekt exempel på flera hundra personer från spridda delar av världen, alla med sin ryggsäck fylld med olika erfarenheter och åsikter och det vore bara dumt att inte ta tillfället att lära sig och få inspiration, nya tankar och få en helt annan förståelse för varför folk i världen gör som de gör. Jag älskar det!
   
 
 
Jag är bra på att tappa fokus när jag väl börjar tänka och diskutera med mig själv, haha,
men nu tillbaka till Banff!

 Efter jobbet i lördags (26/10) satte vi oss i bilen, landade i Banff runt kl 18, gjorde ett snabbt stopp i 2hand butiken, en dollar store och "systembolaget". 

Provade en onepice   . (vi ska köpa det för att snowboarda i i vinter ;) Inte denna dock, den var för dyr)

 
Vi fick bland annat med oss :

Glasögon (med bild på ögon i) och heliumballonger
 
En slöja, som vi klippte sönder lite, tog en liten del av den och satte fast i mitt hår med hårnålar. 
 
Rosa mustascher 
 

...och lite annat pynt. Idén var att temat skulle vara bachelorette party. Att det var just det temat var inte det viktigaste, utan vi ville bara ha ett tema för att göra allt roligare och då tänkte vi att - eftersom dessa två underbara tjejer från canada och australien inte kommer vara i Sverige när jag väl gifter mig - så varför inte ha ett bachelorette party nu med?  Väl på klubben var alla utklädda, eftersom det var lördagen innan halloween (vilket vi inte tänkte på alls) så vi var några i mängden av uppklädda/utklädda och det var ganska skönt;) haha. 

Vi kunde inte se något med "ögonen" i glasögonen så så vi petade ut dem plastbitarna..

 

Runt 5 var vi äntligen hemma och somnade bums. Efter några timmar sömn gick vi och käkade frukost/lunch och sen tog vi en liten nap, gjorde oss redo och hade en grym kväll igen!

Middag, dag 2

 
Promenad genom Banff
 
 
Banff var en riktigt fin och mysig lite stad och en liten del av mig önskade att vi hade hamnat här från början. Men näe då, jag är jättenöjd med Pano och det känns skönt att vintern nu blir vår andra säsong, så vi har koll på hur saker och ting fungerar och behöver inte känna oss nya och vilsna:)
 
Det snöade en kort stund i Banff, men det smälte direkt när det landa, men det var fullt på bergen runtomkring i alla fall! Australienare som Dom är så har hon aldrig upplevt snö ordentligt. Hon har sett snö en enda gång i sitt liv, när hon var liten och var iväg på en kort "över-dagen-trip" någonstans med skolan. Så hon var/är superexcalterad. Och jag är superexcalterad över att få visa henne hur underbart kul man kan ha i snö, i en resort! :D
Vi fick dessutom höra att det snöade här hemma i Invermere så vi längtade hem efter att få se det. Men det han smälta innan vi kom hem...
 
Det var dock en del bilar i Banff som var fulla av snö så jag tog lite därifrån och gjorde en mini-snögubbe till henne, hennes första snögubbe! :D
 
 
Vi hade en helt grym resa och jag är så glad att jag träffat dessa två tjejer!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
/Jag älskar hur mycket denna resan får både mig och Younes att lära oss om oss själva, varandra och utvecklas som individer och par ♥
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0