Kreativiteten sprudlar!

Jag har de senaste veckorna fått en kick av kreativitet, åh vad jag älskar att känna mig kreativ!
 
 
Min "latte-art" har utvecklats så mycket senaste tiden och jag har lärt mig hur jag ska tänka för att göra vad jag vill göra. 
 
Runt halloween gjorde vi massa pumpor, som jag visat i ett tidigare inlägg.
Jag gjorde även lite spöken och här är ett som Younes fick i sin Mocha:
 
 
När jag vaknade i morse så var det snö utanför fönstret och jag fick en ordentlig energikick!! :D
Under en lugnt stund på jobbet så byggde jag och Dom en liten snögubbe utanför caféet
 
 
Just nu har jag gjort snögubbar på nästan alla kaffen och jag har kommit på hur jag kan göra en julgran med. 
haha men enl Tammy på jobbet får jag inte börja med det "juliga" förrän efter 11 november, då är det Remembrance day (en dag för att hedra soldaterna i andra världskriget och att kriget tog slut).
Efter det tycker hon att man får ta fram julsakerna . Men äh, jag tjuvstartar :)  
 
Julgran och snögubbe
 
Det finns inget som gör mig så glad som att se andra människor le! Och minsta lilla ansträngning man gör för att skapa något i någons kaffe, får dem oftast att le! :)  de bra dagarna jag har på jobbet beror på härliga kunder. Till och med när det spöregnade häromdagen så kom folk in med ett stort leende, även om de sa att de var missnöjda med vädret så slutade de inte vara trevliga och glada. Hemma - trots att det regnar jämt, så tappar folk humöret direkt! Jag älskar kanadensarna och ska ta med mig deras positiva energi hem till kalla sverige :)
 
 
 
 
Min typiska clementin/apelsin-gubbe som jag gjorde för några år sedan och kan inte sluta göra varje gång jag äter en sån frukt. Detta var mitt mellanmål idag
 
 
I nästa avsnitt av kreativitet får ni se bland annat halloween-makeupen! hehe . seee yaa!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0