Ny camera och ny snowboardsäsong!!:D

Vi har diskuterat att köpa en kamera, en bättre än den jag har nu. Ingen av oss är proffsfotografer (younes vet dock en hel del mer än mig), jag bara klickar och hoppas att det blir bra.. Haha men vi ville ha en kamera som oavsett hur bra/dåliga vi var så skulle den ta bra bilder!:)
Och vi kollade på några olika modeller, och bestämde oss för denna:
En samsung WB2100 .
 
Vi köpte den igår när vi var nere i Cranbrook. Vi har så mycket framför oss nu de kommande åren som vi verkligen vill ha bra bilder på. Det kommer vara så många tillfällen som vi kommer minnas föralltid och dessa vill vi kunna framkalla bra foton på. ♥
 
 
Första användningen blev idag då vi åkte upp till Pano för att inviga säsongen med brädåkning!:D 
Första gången jag plockade ut brädan för denna säsongen och det kändes underbart! 
 
 
Diskuterar vilken backe vi ska åka. Snökanonerna var lite överallt så vi kunde inte åka för nära dem. Vi trodde att någon ganska snabbt skulle komma och säga till oss också eftersom vi var precis i området där de gjorde snö. Men näe då, scoterpersonalen vinkade bara glatt. hehe. Antar att de  förstod vår glädje ;)
Adam, jag & Richard
 
 
 
 
Lycka!
 
Det blev bara några få åk. Men det var helt klart värt det!:)
Snön var inte djup alls, ca 10cm, men vi lyckades att inte få några repor i brädorna ändå. 
Younes valde dock att inte åka pga att han har en helt ny bräda och det vore inte värt att förstöra den på första åket. Vilket jag inte heller hade gjort om jag hade ny bräda:) 
Men med största sannolikhet åker vi till lake louise nästa vecka för att åka mer, deras liftar öppnar om 2 dagar!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0